Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Zábava pro každého aneb tvorba webových stránek

ppckampane 0

Zdarma a jednoduše pro každého

Již dávno není tvorba webových stránek doménou programátorů píšících tisíce řádků složitého kódu. Doba se mění a stejně tak i možnosti jak si vytvořit svůj vlastní web. Již před několika lety se objevily první stránky, jež umožňovaly vytvoření svých vlastních stránek za pár minut a které fungují dodnes. Stačí si vybrat z nepřeberného množství šablon a poté jednoduše vkládat své vlastní texty, obrázky, ankety a téměř cokoliv dalšího vás napadne.

Nyní se však technologie posunuly ještě dál a takovéto šablony vypadají úplně stejně jako kvalitní weby od profesionálních programátorů, přičemž často jsou i interaktivní, takže si nejrůznější prvky můžete poskládat podle sebe a webovky si tak přizpůsobit zcela své představě (doporučuji zahraniční webu z důvodu vyšší kvality). Samozřejmostí je zakoupení domény druhého řádu (www.vasweb.cz). A to mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti, kdy si moje matka, která si s moderními technologiemi rozumí jako hluchý se sluchátky, dokázala vytvořit pěkný fungující blog o vaření. Zvládne to prostě každý.

 

Nebojte se experimentovat

V dnešní době má webové stránky již skoro každý. Firmy, blogeři, fotografové, sportovci atd. Je proto zapotřebí být originální a nebát se experimentovat. Člověk za den projde stovky webů, přičemž jej ovlivňuje především první pocit. Musí si ihned říct, že daný web má tu informaci co hledá, je aktualizovaný a má z něj dobrý pocit.

 

Konec pravidlům

Již dávno jsou pryč časy, kdy se weboví tvůrci řídili nejrůznějšími pravidly. Výběr barev dle palety, přísné struktury navigačního menu, tabulky atd. mají minimální význam oproti dobám před cca deseti lety. Dnes je důraz kladen především na kreativitu, nápad a umělecké cítění. To je také důvod, proč se často setkáte s tím, že je někdo buď grafický webdesignér nebo programátor, nikoliv obojí v jedné osobě.

Trendy?

Přiznávám, že si teď budu trochu protiřečit. Říkal jsem sice, že musíte být originální a kreativní, nicméně přesto je vhodné pro inspiraci vědět, jak ta originalita a kreativita vypadá. Vzhledem k tomu, že trendy webdesignu nejsou hlavním tématem tohoto článku, vypíšu je jen krátce. Důležité je řídit se pravidlem: „Don´t make users think.“ To znamená, udělat jednoduchý, heslovitý web, který nebude zahlcen mnoha prvky a uživatel nad ním nebude muset přemýšlet a analyzovat jej. S tím se pojí a trend minimalismu, rozdělování stránky na karty a ponechání mnoha volného prostoru. V módě jsou i vizuální prvky jako videa a animace. Veledůležitý je i výběr fontu a zakomponování textu.

 

Srdce webmarketingu

Web je základem i při online marketingu. Vzhledem k tomu, že je propojen se sociálními sítěmi, vyskytuje se na většině reklamních prostorů firem, na vizitkách, reklamních předmětech atd., je zapotřebí mít web kvalitní se všemi vhodnými funkcemi. Zde je několik tipů jak na to:

  • Propojení se sociálními sítěmi - jak v Česku, tak i ve světě vládne Facebook s neuvěřitelným počtem 2 miliard uživatelů celkově a z toho 5 miliónů u nás. Počty mu konkuruje pouze YouTube, jenž má např. u nás o pouhých několik desítek tisíc méně. Zajímavá čísla vykazuje i Instagram s celkovými 700 milióny, z nichž 1,5 miliónů uživatelů připadá na ČR. To vše jsou obrovská čísla a především potencionální trhy, které jsou dnes cílem každého marketingu. Důležité je proto nejen fungovat na těchto sítích, ale zároveň je mít propojené i s webovou stránkou a to pomocí tlačítek, odkazů, sdílení článků, sdílení fotografií apod. Další zajímavé číselné statistiky týkající se sociálních sítí najdete zde.
  • Používání SEO - SEO je tzv. optimalizace pro vyhledávání, kdy pomocí určitých SEO metod zvyšujete rating své stránky, načež se zobrazuje více a vhodnější skupině uživatelů.
  • Emailový marketing - uvažujte nad možností emailového marketingu, kdy lidem, jejž se u vás registrují nebo zadají svůj email pro newsletter, budete zasílat různá oznámení, slevy a novinky na email.
  • Affilate marketing - nazývaný též partnerský marketing je nástroj, který funguje na spolupráci stránek prodejců služeb či výrobků a stránek, jež daný produkt nabízejí. Hlavní funkce je propagace za níž affilate partneři dostávají provizi. S dostatkem úsilí a trpělivosti lze takto dosáhnout velkých výsledků, proto doporučuji nastudovat si tady více informací.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *