Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Hlavní marketingový cíl zvaný sociální sítě

Největší potenciální trhy všech dob

Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn, YouTube atd. O některé z těchto sociálních sítí jste všichni určitě slyšeli a s velkou pravděpodobností alespoň jednu sami používáte. Stejně tak jako miliardy dalších. A přiznám se, že i já. Nebavme se nyní o tom, zdali to nejsou pouze nesmysly kradoucí volný čas, které mají špatný vliv na mládež jak s oblibou tvrdí například média či samozvaní odborníci pamatující ještě ústup německých vojsk. Bavme se o tom, jak důležité jsou pro každého podnikatele či firmu.

Například takový Facebook ve světě používají již více než dvě miliardy lidí! Z pohledu marketingu se jedná o téměř nekonečný počet možností. Hned za touto sítí je YouTube s 1,5 miliardy jedinečných uživatelů. Dále je tu Instagram se 700 miliony. A tak bych mohl se sestupnou tendencí pokračovat. A jak to vypadá v naší malé zemi? Facebook opět vládne se 4,8 miliony, za ním se nachází YouTube, který má přibližně o 50 000 uživatelů méně a trojici uzavírá nejrychleji rostoucí síť Instagram s 1,5 milionem. Přesná čísla nejsou zas tak důležitá, jelikož se každým měsícem mění, ale chtěl jsem je uvést pro představu. Avšak pokud vás statistiky zajímají, zde jich najdete více.

 

Jak je mohu využít k marketingu?

Možná jste si mysleli, že Facebook je výhradně k chatování s přáteli, YouTube ke sdílení hudebních videí a Instagram k chlubení se selfie z dovolených. To však není pravda a ví to jak lidé, tak i tvůrci těchto sítí. Obsahují proto veškeré potřebné funkce k provozování vlastní business stránky a s mnohými technickými věcmi vám pomohou. Znamená to tedy, že je pouze na vás, zdali dokážete oslovit všechny ty lidi. Závisí to na vašem úsilí, kreativitě, nápadech. Můžete zde propagovat své výrobky či služby a budovat si své jméno na internetu. A věřte tomu, že to není nikdy na škodu. Důkazem může být několik mých vlastních zkušeností, kdy jsem měl přístup k datům od několika firem týkajících se sociálních sítí a s rostoucími čísly rostl i zisk, prodeje a návštěvnost webu.

ČÍST  Džungle internetových reklam

Kterou síť si vybrat?

Každá je určena pro určité aktivity a obsah a má svá specifika. Trochu vám tedy vysvětlím co a jak:

  • Facebook (FB)-nejpoužívanější sociální síť je základem online marketingu a ze všech sociálních sítí bych jej nazval tím nejdůležitějším. Marketing zde funguje tak, že máte svou stránku a tam přidáváte fotky, videa, příspěvky, případně je sdílíte z jiných zdrojů. Uživateli, který má na vaší stránce like (respektive že se mu líbí) se následně vaše aktivita na stránce zobrazí na jeho hlavní facebookové zdi, což je to, co si lidé prohlížejí. Díky obrovskému počtu uživatelů, kvalitním marketingovým funkcím a spoustě možností jaký přidávat obsah je skvělým nástrojem jak oslovit uživatele.
  • YouTube (YT)-ten sice není sociální sítí, ale zmiňuji jej tu, protože jej lze i tak využít k reklamě. Jeho funkcí je možnost mít vlastní kanál, na nějž můžete nahrávat svá videa. Ta se pak zobrazí uživatelům, kteří váš kanál odebírají. Popravdě, většina lidí zde odebírá muzikanty a baviče, nicméně výhodou YouTubu je, že přidaná videa lze jednoduše sdílet. Videa na Facebooku či Instagramu není totiž vhodné sdílet na jiných webech pro špatnou kompatibilitu.
  • Instagram (IG)-ráj pro fotografy a grafiky. Na Instagram lze přidávat fotky, videa a denní příběhy (video či foto, které po 24 hodinách zmizí). Stejně tak jako u předchozích stránek, tak i zde se vaše příspěvky zobrazí uživatelům, kteří váš účet sledují.
  • Twitter-méně podstatná síť, nicméně o to jednodušší na ovládání. Zde můžete přidávat příspěvky o maximální délce 280 znaků, čili buď odkazy, nebo stručné informace. Ve světě má na 300 miliónů uživatelů, u nás 400 000.
  • Pinterest-málo marketingově používaná síť. Jedná se o stránku pro lidi, co rádi něco vytvářejí. Přidávají zde obrázky svých výrobků a děl a proto je vhodná pro podnikatele věnující se výrobě různých šperků, postaviček, soch apod.
ČÍST  Online marketing vs tradiční marketing

Informace o dalších a i málo známých sítích lze najít tady.

Nejdůležitější je jak už jsem se zmínil Facebook. Jenom přece zas tolik lidí nemá zájem odebírat videa či fotky od někoho, kdo účet používá především pro marketing. Čím více však budete mít aktivní sociálních sítí, tím větší budete mít dosah a budete vypadat o to moderněji. Pokud tedy uvedete něco na trh, přidejte o tom příspěvek na web, příspěvek na Facebook (případně sdílejte ten z webu), obrázek na Instagram a nejlépe i video na YouTube, kde danou věc ve spotu představíte.

Mimo jiné, za peníze lze samozřejmě zvětšit dosah svých sociálních sítí a získat více sledujících.

    Potřebujtete radu, vysvětlení, nebo již máte na mysli konkrétní zadání? Zadejte svůj email do boxíku níže a my se vám obratem ozveme.