Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

SEO optimalizace není sprosté slovo

0

SEO optimalizace není nic jiného než správné vyladění webových stránek. Ale i to se dá dělat výborně, průměrně a nebo vůbec. A pokud “vůbec” je pro vás volbou, znamená to, že ze strany vyhledávačů se stanete v podstatě neviditelní.

Jak byste se cítili, kdyby jste byli majitelé graficky úchvatných webovek, skvělé restaurace nebo dokonalé prodejny nejnovějších elektrospotřebičů, ale tržby by byly nulové, protože by vás nikdo nenavštívil: Humorná hláška o tom, jak „chtěl mít hospodu, ale chodili mu tam lidi“ by se brzy začala zajídat. Důvodem je, že konkurence má něco, co vy ne. Zatím.

 

Hezky česky

Mnozí filutové nabízející vyladění webových stránek vás zahrnou anglickými pojmy, aby ukázali jak jsou chytří a vzbudili pocit, že bez nich to nezvládnete. Ona třípísmenná zkratka SEO neznamená nic víc, než způsob, jak ideálně zařídit, aby si vás internetové vyhledávače všimly. Vyhledávač není nic jiného než algoritmus, který výsledky posouvá nahoru podle předem zadaných kritérií a čím více mu vyjdete vstříc, tím výše vás posune. Ona kritéria jsou zpětné odkazy, klíčová slova a fráze, ale i ideální rychlost webu nebo důvěryhodnost vaší stránky.

Pravidla SEO optimalizace v zásadě nejsou nic jiného než způsob nastavení textu tak, aby byl pro vyhledávání co nejatraktivnější. Je to stejné, jako při listování časopisem máte najednou nějakou pasáž barevně zvýrazněnou. Také strhne vaši pozornost. Správně nastavené stránky na sebe podobným podobným způsobem přitahují pozornost vyhledávacích programů. A tak jako v časopise musel někdo text zvýraznit a zadat potřebné pokyny do tiskárny, tak správný zkušený SEO programátor dokáže nastavit jakékoliv internetové stránky příznivě pro hledání a nacházení.

 

Z čeho se SEO skládá

Na první pohled to není žádná věda. Správně umístěná klíčová slova, vhodně poskládaný titulek tak, aby byl lákavý pro čtenáře i vyhledávač, popis fotek podle předem stanovených pravidel. Pak už přícházejí na řadu výrazy jimž ne každý rozumí, jako tagy či metatagy, ale zkušený SEO optimalizítor by si s tím měl poradit levou zadní. A pokud je opravdu dobrý, měl vy se dobře vyptat, aby vám mohl co nejlépe poradit. Může znát vnitřní uspořádání vašich stránek, ale pro přesné zacílení musí pochopit podstatu vašeho podnikání, cílovou skupinu a zaměření. A na to jste odborníci vy. Takže pokud se někdo neptá přesně a dopodrobna co vlastně děláte a proč, buďte ve střehu. Opět si vypomozme příkladem: můžete prodávat čokoládu. Jenže je naprosto zásadní rozdíl, pokud prodáváte pravou bio čokoládu z čistě kakaového prášku a kakaového másla pro vyhranou klientelu fajnšmekrů nebo směs malého množství kakaa a sojového lecitinu obohaceného palmovým olejem. Pro laika to pořád bude „čokoláda“, tak to první bude mnohonásobně dražší a rozhodně nebude k sehnání na běžných webovkách. Proto musí být ty vaše naprogramovány (optimalizovány) tak, aby se sdělní o vašem unikátním produktu dostalo k těm správným uživatelům.

 

Co je cílem?

Každý podnikatel má jasný a měřitelný cíl v podobě zisku. Správně vyladěné SEO se dá měřit zvýšenou návštěvností a následnou zvýšenou poptávkou po zboží či nabízených službách, což se opět projeví cinknutím „zlaťáků“ v pokladně. Jakkoliv může znít vnitřní vyladění stránek směrem k vyhledávačům, která na první pohled ani nemusí být vidět, imaginárně a virtuálně, mělo by se jasně projevit v reálných penězích. A peníze jsou jasným důvodem, proč má smysl mít stránky svého podnikání ideálně nastavené. Nebo chcete-li, tak optimálně optimalizované.

Kdo chvíli stál, už stojí opodál, a v době virtuálního žití to platí dvojnásob. Reálný svět se nenápadně přesouvá na internet ať už v podobě vyhledání vlakového spoje, nákupů základních potravin či knih, sledování televizního pořadu ze záznamu nebo distanční výuky potomků. Už jen samotný fakt, že čtete tyto řádky jsou důkazem, že víte o potřebě být na internetu vidět. Mít neoptimalizovanou stránku je jako mít hospodu, o které se neví, i kdyby měla sebelepšího kuchaře.